Just Nu - Mitt i Livet

Direktlänk till inlägg 7 september 2012

Öppet brev till Trademax

Av Anna - 7 september 2012 17:29


För att göra en lång historia kort: vi beställde en soffa i slutet av juli från ett företag på nätet som heter Trademax, som skulle ha levererats i måndags 3/9. Denna soffa kom inte. Inte heller dök det upp nåt mail eller samtal från Trademax där de meddelade att soffan inte skulle kunna levereras. Efter mycket om och men så har de nu till slut lokaliserat soffan och den är idag sex veckor bort ifrån leverans. Så bra att vi slängde våran soffa precis innan vi flyttade... vi har därmed ingen soffa  att sitta i. Idag har jag avbokat leveransen av denna soffa och istället köpt en från Europamöbler, där de dessutom är snälla och lånar ut en soffa till oss tills den nya är klar för leverans. DET kallar jag för service! Tack!


Detta mail lägger jag enbart ut som dålig reklam för Trademax och har deras namn med onödigt många gånger för att folk ska hitta hit. Detta fick Trademax till svar av mig efter att de undrat om jag fortfarande ville ha soffan eller avbeställa den:


Hej
Då avbokar vi denna soffa omedelbart, för du tror väl inte att vi väntar i sex veckor till på er? Vi är inte vidare intresserade av att göra affärer med er i framtiden heller.


Ni har redan dåligt rykte om er för era löjligt sena leveranser, jag har själv en vän som fick vänta i tre veckor utöver leveranstiden på den soffa som hon beställde av er. Hon fick däremot ett mail där ni talade om att soffan skulle bli sen. Det är mer än vad vi fick! Hade vi vetat att soffan inte skulle komma som planerat så hade vi ju såklart aldrig slängt soffan vi hade tidigare, innan vi flyttade.


Jag vill göra klart att jag ringde till er kundtjänst INNAN jag beställde soffan av er för att säkerställa att soffan skulle komma dels till rätt adress och dels till rätt datum. Den tjejen jag pratade med då sa att det bara var att fylla i meddelanderutan om ny adress och önskat datum, vilket jag då gjorde. Eftersom jag beställde soffa i slutet av juli så skulle ju 3-4 veckors leveranstid med lätthet klaras av till 3:e september. Och jag hade förväntat mig ett mail eller ett samtal om det skulle vara så att leveransen skulle utebli.


Tjejen som jag pratade med nu sist hos er, som talade om att soffan inte finns, sa att ni är väl medvetna om er dåliga - eller rättare sagt obefintliga - kommunikation så jag föreslår att ni tar och jobbar på att bli bättre. Av mig får ni tummen ner och jag kommer i framtiden starkt att avråda folk till att handla hos er. Vi har nu beställt soffa av ett seriöst företag, som bistår med en lånesoffa tills vår nya soffa levereras - eftersom vi inte har någon på grund av er.


Jag ser på er Facebooksida att ni har en hel del missnöjda kunder - både med kundtjänst, trasiga möbler, reklamation och framför allt sena leveranser. Jag ser dessutom att ni vill att folk ska annonsera om er på sina bloggar - detta kommer jag att göra, men det blir inget positivt att läsa för eran del... Även Facebook har ju en väldigt stor bredd och når ut till väldigt många.


Blir det nu nåt jäkla krångel med denna avbokning också så drar jag det vidare till alla instanser jag kan.


// Anna


P.S
Printa gärna ut detta mail och sätt upp i typ fikarummet så att alla kan läsa och ta del av denna kritik - så kan ni ge er själva en spark i arslet varje morgon och se till att göra ett bättre arbete. Ett personalmöte kanske vore på sin plats för att komma till rätta med era problem?

 


Och inte helt otippat så är soffan borttagen ur sortimentet på deras hemsida...

Observera nu att jag mycket väl förstår att saker KAN ta längre tid än beräknat - men kom igen, 3-4 veckor PLUS 6 veckor, allvarligt? Det jag opponerar mig emot är den fantastiskt dåliga informationen till mig som kund. Eller rättare sagt FÖRE DETTA kund. 

 
 
Ingen bild

Morfar/Pappa

7 september 2012 20:27

De verkar inte särskilt angelägna om att bättra sig, så ge dem ett helsike...

Bra för övrigt?

Anna

7 september 2012 21:41

Nä de gör ju uppenbarligen inget åt sina problem.

I övrigt är det bara bra - lägenheten är kanon, Vince verkar trivas på dagis, hund och katter har anpassat sig, huset är tömt och städat. Så det rullar på finfint. Fast utan soffa dårå ;)

 
Ingen bild

Anders Hedman

5 april 2013 00:12

Hej! Läste lite runt och fick upp de du har skrivit. Men försöker på något sätt tro på de du skriver, att det verkligen är så illa men det går inte. Jag har beställt från trademax ett x antal gånger olika produkter. Soffbord, säng och soffa. Absolut det har skett lite försening men det handlade om 3 dagar då soffan skulle komma och 4 dagar då sängen och soffbordet beställdes. Är extremt nöjd med trademax och deras kundtjänst som är så trevlig och ger en otrolig bra service. Företaget blir bara större och större, och även kommentarerna och ryktet om företaget har ökat rejält och det pratas gott om företaget. Jag rekommenderar Trademax varmt till alla. Sen att smutskasta ett företag för du är missnöjd är lite orimligt.

Anna

6 april 2013 18:54

Haha... det låter som om du jobbar för just Trademax ;)

Även om så inte är fallet så har du naturligtvis rätt att tycka vad du vill. Du får dessutom tro precis vad du vill om mitt inlägg.

Ett par dagar efter att Trademax fått mitt arga mail så ringde det en mycket trevlig tjej från deras kundjänst och sa att de "hade hittat" en soffa till mig?! Mycket märkligt då de enligt tidigare utsaga var slut hos leverantören och absolut tidigast skulle finnas i lager om sex veckor. Det var väl nån annan stackare som hade blivit utan då för man hittar väl inte bara en soffa i exakt rätt modell och färg... Jag tackade bestämt nej och köpte soffa på annat håll. Det är ju bara att läsa på deras Facebooksida föratt få en uppfattning om hur nöjda deras kunder är, framför allt med leveranstiden. Eller åtminstone var då när det begav sig.

Hoppas att du sitter skönt i din soffa. Själv älskar jag min från Europamöbler ;)

 
Ingen bild

Chely

17 maj 2013 20:40

Trademax borde dödskallemärkas!!!!! Svarar inte på telefon, levererar inte beställda saker i tid eller inte alls, svarar inte på mail..... OCH HAR BÖRJAT CENSURERA OMDÖMEN OM DEM PÅ OMDÖMESSITER!!!!

KÖP ALDRIG FRÅN DEM!!!!!

Anna

5 juni 2013 21:17

Hear hear! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 5 maj 2013 09:28

Det har varit tyst en stund på bloggen nu igen - det har inte funnits så mycket att skriva om plus att vi fick vädigt tråkiga besked på valborg. Ayo har haft ont i sina ben och haltat till och från ett tag nu och vi har behandlat för "växtvärk" med s...

Av Anna - 22 april 2013 20:00

Det blev cirkus i alla fall =)

Av Anna - 22 april 2013 08:27

Vince är inte riktigt pigelin och får ligga hemma på soffan och vila sig idag. Hoppas att han är piggare ikväll - vi ska ju gå på cirkus....

Av Anna - 18 april 2013 18:41

Herregud... Pinsamt och samtidigt väldigt roligt, och inte minst väldigt bra reklam för firman. Det tackar vi tidningen Höglandet NU för!...

Av Anna - 10 april 2013 12:31

Lillefis är sjuk och hemma från dagis och nåt måste vi ju hitta på. Så nu har vi sått alla fina blommor som vi ska ha på altanen och så lite gurka, pumpa, dill, gräslök och dill. Nu är det fullt av planteringar i sovrumsfönstret =)...

Ovido - Quiz & Flashcards